A TotalDecal tulajdonosváltás miatt jelenleg nem fogad megrendeléseket. Köszönjük a megértést.

DEKOR MŰHELY

Itt minden a fóliázásról és matricákról szól!




Veldi Krisztán autóversenyző megálmodott magának egy autót.
Eltervezte, megépítette, majd kitalálta rá a matricázást. Két délután alatt felkerültek a kocsira a fóliák, így a szezon első versenyén már egy ütős megjelenéssel állhatott rajthoz a Suzuki.

A szezon első versenyén már egy ütős dekorral indult a Suzuki

A fóliázás úgy lett kitalálva, hogy

  • a dekor ne legyen szimmetrikus,
  • ne legyen a matrica túlzottan tarka-barka,
  • egyedi minta legyen rajta,
  • látsszon rajta, hogy a cél a bajnoki cím.


Az autó pilótája szinte kész terveket hozott: a bal elejéről induló három csík felfut a motorháztetőre, majd megismétlődik az autó jobb hátulján. A vezetőoldali tükör teljesen be lett csomagolva piros fóliával, míg a másik fehér maradt.

A Suzuki bal elejéről induló három csík és a piros tükör

A navigátor ajtajára egy kék színű bika, míg a pilóta oldalára egy koszorúval keretezett 1-es került.
A versenyautó tetején a nemzeti trikolór fut végig.

A versenyautó jobb oldalára egy kék színű bika dekor került

Került matrica a kerekekre és a hátsó ablakra is. A favorizált gyártók és szponzorok kisebb matricái később kerültek fel.


Kellett egy igazán egyedi matrica

A versenyautó egyedi megjelenéséhez ki kellett találni egy olyan mintát, amit meglátva a rajongók és a versenytársak is elismerően biccentenek.
Így született meg a négy vágtázó dugattyú grafikája, amint az első hely felé loholnak, maguk után húzva egy EKG jelet.

Ez a matrica az autó bal oldalára került, 130 cm széles méretben:

A versenyautó oldalán levő, dugattyúkat ábrázoló grafika

(Nekem gondolkodnom kellett egy darabig, hogy Krisztián mit akar szimbolizálni az EKG vonallal, de másnak leesett elsőre.)


Ezek a fóliák bár tartósak (a gyártó 7 évre garantálja, hogy az anyag nem fog kifakulni, berepedezni, leválni), mégis nyom nélkül el lehet távolítani őket, ha arra van szükség. A ragasztó anyaga nem kezdi ki a fényezést, leszedéskor nem fogja magával rántani az alatta levő réteget.

Előfordul persze, hogy a gyenge minőségű réteget leszedi a fólia, de nem ez az általános.

Többnyire inkább az szokott történni, hogy a matrica leszedése után ott marad némi ragasztó az autón. Ezt valamilyen aceton alapú készítménnyel (pl. körömlakk lemosóval) egyszerűen le lehet törölni.


Csapatpóló

Az autó dizájnjához hasonlóan a póló is egyszerű grafikával készült: fehér alapon kék színű Suzuki logó hátul, valamint „Veldi Rally Team” felirat.

A csapattagok pólóját az különbözteti meg a rajongók pólóitól, hogy viselőjének keresztneve felkerült a bal ujjára.

Kata a Veldi Rally Team pólójában a Suzuki előtt

Mennyibe került az autó teljes matricázása?

Erre pontos árat nem tudok mondani, mert nem egyszerre raktuk össze a dekort, hanem részleteiben és egyszerűen elfelejtettem már, hogy tételesen mi mennyi volt.

Az tuti, hogy a teljes dekorálás összesen nem volt 80.000 Ft.

Ebben benne vannak a pólók is, valamint valamennyi munkadíj is, mert a kisebb matricákat Krisztián tette fel, a nagyobb fóliákat viszont én ragasztottam fel, hogy biztosan szépen mutasson.


Így ment a Suzuki a szezon első versenyén:

A fotók egy része a rallyfotok.hu oldalról van, köszönet értük.
Hozzászólások: 0

Nincsenek hozzászólások

Szólj hozzá

Email címed nem jelenik majd meg nyilvánosan az oldalon. A csillaggal megjelölt mezőket mindenképpen ki kell töltened.*